jeudi 22 août 2013

Niche ou ghetto?



De la musique à mes yeux (apparemment l'appréciation de la musique passe par les yeux).

Bicycles Not a Niche Market Anymore


"After decades of purely filling a niche, the bicycle sector has won respect virtually all over the world in the last ten years. Especially in big metropolitan areas, traffic is now also being shaped by the modern bike: There is hardly a large city left in Europe that can afford not to develop special concepts for bicycle traffic."

http://www.bike-eu.com/Sales-Trends/Market-trends/2013/8/Bicycles-Not-a-Niche-Market-Anymore-1341907W/?cmpid=NLC|bike_eu|2013-08-22|%20Bicycles_Not_a_Niche_Market_Anymore

Et,

Trek Joins the Transport Bike Hype


Trek developed the trendy transport bike Copenhagen as part of their Town & Leisure Collection 2014. Transport bikes, especially those with a basket are very popular in North West Europe among young people.http://www.bike-eu.com/Sales-Trends/Product-trends/2013/8/Trek-Joins-the-Transport-Bike-Hype-1341915W/?cmpid=NLC|bike_eu|2013-08-22|Trek_Joins_the_Transport_Bike_Hype

Un des problèmes majeurs ralentissant le développement d'une culture vélo c'est l'apparence ( ! ) de niche, de clique (club), d'élitisme sportif ou socio-économique, etc.  Dans certains cas, on place les cyclistes urbains dans un ghetto contrôlé par les représentants des sports.  Comme je l'ai rapporté précédemment, ce problème est flagrant pour la participation des femmes .
.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire